with the name of god the most gracious and the most merciful...

im just new in blogging,please support me,and im also bad at telling jokes,so please dont laugh.....haha

17 January 2012

stress, stress and more stress

aslmkm....  seriously bnyak kerja yg nk di settlekan ... walaupun ramai yg tengah merasai cuti kat rumah masing2 sekarang , tapi aku masih lagi disini... terperangkap dalam bumi usm yang penuh berkat dan rahmat ni... (insyaALLAH)

sibuk!!! yes.. thats rite, aku memang sibuk ,  kalau aku senaraikan to do list aku,, mau ke 30  ke 40 bnda yg nk kena buat serentak.. tapi aku still boleh relaks.. aku pun tak faham kenapa ,sejak masuk usm ni, aku berubah menjadi seorang insan yang cukup optimis...
fail dalam test... relakslah, belum final examlagi..
bnyak sangat kerja yang tak settle lagi.... relakslah, bukan tak leh selesai pun..
ade orang tak puas hati ngan aku... well, aku tak hidup untuk puaskan hati setiap orang pun..

begitulah episod kehidupan ni,aku laluinya dengan penuh optimis walaupun ade sebahagian perkara yang aku masih pandang dari sudut negative... but overall, aku sendiri terkejut, macam manalah aku boleh bertenang dengan masalah besar yang aku hadapi ni.

sekarang ni aku tengah uruskan satu projek untuk sem 2, projek yg sememangnye sukar... fuh, ade budak cakap kat aku yang aku ni agak terlalu ke hadapan untuk certain thing, contoh kate pasal projek ni, baru first year dah propose nak buat projek. dahla aku tak de sebarang jawatan rasmi pun dalam persatuan, buat mesyuarat pun dekat foyer, begitulah betapa tak formalnya organisasi yang tertubuh untuk satu matlamat yang sangat unik ni...haha

 sememangnye berlawanan dengan keadaan aku kat matrik dulu dimana aku diamanahkan dengan jawatan yang agak tinggi ar.. dan kuasa yang diamanahkan pada aku pun bnyak mmbantu aku melicinkan gerak kerja kat matrik dulu sebab aku dah ade platform yang kukuh dah waktu tu, tapi kat U ni lain, aku hanyalah seorang ahli biasa dalam persatuan...but well, aku tak rasa jawatan yang menjadikan seseorang tu perlu bergerak, its all depend on himself, nak ke tak nak... kalau seseorang tu betul2 nak. gunung everest pun die mampu alihkan dan dia tk perlu jadi superman, dia just perlu jadi himself berbekalkan perancangan dan komitmen yang tinggi.

thanks to kehidupan kat matrik dulu, i chooose to be like this, i dont follow orders from anyone. no one shape me to be like this. i choose to take ISLAM as my way of life, orang di sekeliling hanya memberi pengaruh yang kecil dalam diri aku..... its all based from my own desire.macam dalam post yang aku cakap sebelum ni.. orang yang paling beruntung dalam kehiduan kat U ni sebenarnye adalah orang yang dapat belajar sebanyak mungkin perkara kat U ni, tak kira dalam bidang apa sekali pun, bukanlah mendapatkn pointer tinggi semata mata, walaupun ponter tinggi tu sememangnye salah satu matlamat kita...

oklah..setakat tu saje kot.. ade pa pe aku post plak lain kali,...thanks for reading this. blog aku ni dah jadi macam diari la plak...haha,

No comments:

Post a Comment