with the name of god the most gracious and the most merciful...

im just new in blogging,please support me,and im also bad at telling jokes,so please dont laugh.....haha

28 August 2011

cinta kampus episod 3

perhatian...kisah ini tiada kaitan dengan post sebelum ni......it just another story... dan tajuknya sama kerana latar belakang die sahaja yang sama...tq

assalamualaikum,nama aku zarfan,aku seorang pemuda yang sangat aktif, suka bercakap dan mudah bergaul dengan orang lain,namun tak lama...sampailah aku berjumpa dengan dia.... dia seorang muslimah yang sangat sopan. aku suka dengan dia. kali pertama aku melihatnya, aku tergamam, Wah!! tak tergambar dengan kata kata. secara simplenya,die lah perempuan yang paling sempurna pernah aku jumpa. die adalah seorang perempuan yang pendiam,berlawanan dengan aku, nama nya Izzati. dia bukan sahaja pelajar yagn bijak,bahkan seorang muslimah yang sangat sopan, cukup kesemua kriteria perempuan yang aku impikan....

aku pun tak faham, memandangkan die satu kuliah ngan aku, aku sentiasa terserempak dengan die dan setiap kali aku berhadapan dengan dia,aku mesti terdiam, dari seorang yang sangat aktif,aku bertukar menjadi seseorang yang amat pemalu apabila berhadapan dengannya, aku gugup... tak taulah kalau dia perasan ke tak kewujudan aku ni walaupun jauh dalam sudut hati aku, aku harap die perasan,tapi dari jauh, aku sentiasa perhatikan dia. die selalu duduk depan dalam dewan,jadi aku hanya dapat perhatikan die dari belakag jer..
pernah sekali aku terserempak ngan die kat library,kat tempat simpan barang...yess,aku yakin tulah peluang aku nak start berbual dengan die,so aku pun mula la mendekati die dari belakang,die tak peasan,aku pun fikir,nak cakap pasal ape ye? pasal cuaca? ke pasal assignment? tak pun pasal lecture hari ni ke...punyerla banyak idea keluar,tapi satu pun tak leh pakai,last2 die blah camtu jer tanpa sempat aku tegur die, malah die tak sedar pun kehadiran aku kat situ...sob3


tapi tak pe,aku tak putus asa lagi,aku terus cari jalan nak mendekati die,tapi...ARRGGH!!! tak leh la,tak de perkataan pun yang akan keluar dari mulut aku bile berdepan dengan die, walaupun perkataan 'tumpang lalu'.. die plak buat dek je...cam tak kisah pun kewujudan aku ni, dan die memang tak bergaul dengan mana mana lelaki melainkan ade sebab. itulah ang menjadikan aku percaya yang aku masih ade can lagi..

usaha punya usaha,akhirnya aku dapat gak no telefon die. jeng jeng jeng...sasaran dah ditetapkan,takkan dengan meseg pun aku boeh sangkut kot,die bukan ade kat depan aku pun,so, aku pun taiplah satu mese perkenalan,tapi bile nak send,aku terkedu,betul ke ape yang aku buat ni?? macam mana kalau die tak layan aku? fikir punye fikir,akhit\rne aku cancel nak send kat die...haih,lembap betul aku ni kan...

masa terus berlalu dan berlalu, aku langsung tak dapat nak bercakap walau sepatah pun dengan die, aku pn mulalah nak putus asa ...dan tiba tiba,bile aku bukak facebook dan terjumpa akaun die..owh, budak ni main gak facebook rupenye,so aku pun cepat cepat la add...facebook ni lain dengan hantar mesej melalui henset.die lebih public berbanding mesej. dan yang mengejutkannye,dia accept, Yahooo!!!! 

die ni agak aktif kat facebook,tapi aku perasan yang die masih lagi menjaga adab pergaulan di situ,aku memang kagum betul ar dengan die. die tak komen melainkan perlu,ape yang die bnyak buat adalah 'like'. dia punya status pun hnyalah kata2 nasihat dan peringatan.. gambar die pun semua yang sopan sopan, gambar bersama lelaki haram sekali ade,kalau ade gambar dia pun,mesti ramai ramai ngan kawan die. dari facebooklah aku mula rapat dengan die

dalam satu perbincangan,die cakap facebook ni ade kelebihan sikit berbanding mesej,die lebih public dan semua orang boleh baca komen kita (lainla kalau kita buat private)..so thats why die aktif kat situ,selain nak contact kawan kawan lama,die pun nampak ade paltform dakwah yang sangat  sangat luasdalam facebook ni. kitorang banyak gak berbincang dan bertukar tukar pendapat kat facebook ni,tapi dalam komen yang terbuka la. aku selalu bagi pendapat aku yang tak bernas lagi lembap ni dalam perbincangan kitorang,haha...

masa terus berlalu,sedar sedar kitorang dah graduate dah,kitorang cuma rapat dalam dunia internetnye,hakikatnye kat luar tak pernah bercakap pun. entahla aku ni, mungkin sebab aku yang selalu mengelak kot..aku dapat kerja kat sebuah syarikat swasta,die plak kerja ngan kerajaan,tapi bidang kitorang same la...akhirnya aku bertekad...aku mesti lakukan sesuatu atau aku takkan dapat ape yang aku nak...

tak sangka plak kat facebook,kitorang dah ade bukak satu group kuliah kitorang sendiri,so kat sinilah macam macam diorang komen dan post beda benda yang nostalgic,gambar la..apela,macam macam. yang lucu pun ade,yang sedih pun ade...sampaila satu post,kitorang pun komen memanjang kat situ,yang aku sedar,die pun online gak time tu. aku tak kisah sangat pasal orang lain,tapi kalau die, aku kisah...dalam rantaian komen kitorang kat bawah tu,lepas cari masa yang sesuai,aku pun komen ,"@izzati akmala,kalu saya ajak awak kawin,awak nak tak??"(@ tu maknenye tag ye)


memang gile,tapi aku dah tekad,aku pun tak tau kenapa lancar je tangan aku menekan enter time tu...lama sugguh aku tunggu respon dari die...budak budak lain dah macam mcam dah komen,ade yana sokong aku, ade yang ate aku ni gurau, tapi yang best nye, ramai gile tekan 'like' kat komen aku tuh... masalahnye die tak cakap pa pe pun..ish geramnye..akhirnye aku sedar yag die dh offline 15 minit lepas aku komen tu..sedih betol...kenapa!!!kenapa!!!

aku pun mula la putus asa..aku tutup laptop aku dengan hati yang sedih. aku tak tau nak cakap macam mana,tapi aku rase sakit hati, pastu rase cam ade lompong je kat dada ni,rase kosong jer..sedih betul... malam tu,pukul 9.30 lagi aku dah nak masuk tidur, takleh ar nak buat kerja lain.tension! mungkin aku tak de jodoh kot dengan die...

tet tet tet...henset aku berbunyi, ade mesej baru masuk.tengok tengok no die yang keluar...eh,aku tak pernah pernah pun contact die, tibe tibe die contact aku,mane die dapat no aku ni??
so aku pun bukak la mesej die.die cakap simple je," awak serius ke ape yang awak tulis kat facebook tadi".
aku pun balas dengan yakin dan ikhlas,"yup,saya serius". lagi ringkas lagi dari yang die tulis". lepas tu..aku tunggu dia balas, lame gak,dalam 10 minit,agaknya dia tulis karangan kot..

akhirnya die balas "kalau macam tu,buktikan dengan jumpa parent saya"..
Yahoooo!!! yes...,cantikla.. pastu aku balas semula,"kalau diorang setuju,awak setuju la??"
lepas tu die tak balas dah...die diam jer..diam seorang perempuan tandanyanye??
jawab la sendiri

No comments:

Post a Comment